7876 8672 - Denne side er et produktkatalog og linker til shops med produkterne info@kahla.dk
Vælg en side

Er du en ambitiøs fodboldspiller, og vil du gerne mindske risikoen for, at du er ude af form, når foråret kommer, og kampene i ligaen begynder igen, kan det være en god ide at gå op i din vintertræning.

Her kommer vi med et par gode råd til, hvad du kan gøre for at få den mest optimale træning om vinteren. På den måde øger du dine chancer for at beholde din plads på holdet, når sæsonen starter igen.

Træning med hold

For det første er det en god idé at følge den træning, som dit hold laver. Der er mange, der ikke har lyst til at spille, når det er for koldt, og de stopper helt med at træne med holdet i løbet af vinteren. Det er ikke en god ide, hvis du gerne vil beholde din stamplads.

Mange fodboldhold træner løbende gennem vinteren, og her er det altså en god ide at møde op og følge den træning, der bliver lagt for dagen, akkurat som du er vant til at gøre resten af året, hvor det bare er lidt varmere i vejret.

Træning alene

Det kan dog også være en god ide at komme i gang med at træne alene. Der er mange fodboldhold, der skruer ned for mængden af træningspas om vinteren, så hvis du gerne vil komme ind i foråret i en endnu bedre form, end du var før jul, er det en god ide at komme i gang med træning på egen hånd.

Det kan være en god ide at sørge for, at du får lige så mange træningspas ind hver uge, som du er vant til. Er holdtræningen skåret ned fra fx fire til to gange om ugen i vinteren, er det en god ide at selvtræne på de to dage, hvor du er vant til at træne.

Vinteren skal ikke bruges på at holde pause

Selvfølgelig må du gerne holde jul og bruge tid sammen med dem, du holder af. Men hvis du tager din fodbold seriøst, skal du ikke ligge stille i hele vinteren.

Det er klart, at når du ikke er professionel, skal det ikke foregå på et professionelt niveau. Men der er mange fodboldspillere, der har svært ved at komme i gang i foråret, fordi de har ligget stille hele vinteren – hvor der måske også har været lidt for mange søde sager. Så vil du stå skarp og klar til foråret, skal du holde vintertræningen ved lige.